Loading...
You are here:  Home  >  International  >  Current Article

Why did only the Swiss enquiry (of 3) conclude that Arafat might have been poisoned?

By   /   December 29, 2013  /   No Comments

    Print       Email

From: http://honestreporting.com/israel-daily-news-stream-12292013/

Of the three investigations into Yasser Arafat’s death, why was the Swiss inquiry the only one to claim the Palestinian chief was poisoned, while France and Russia concluded otherwise?Elliott Abrams voices what I’ve been thinking all along:

The striking thing about the Swiss “investigation” is that it was inspired and financed by al-Jazeera. The report itself is on al-Jazeera stationery, and the opening lines reveal that the entire thing was invented by al-Jazeera. At al-Jazeera’s web site, here, huge amounts of attention are devoted to proving that Arafat was poisoned. There are an amazing 41 “news” stories and documents listed under the headline “Al Jazeera Investigates: Killing Arafat.”

The other teams were not bought and paid for by al-Jazeera and they reached the opposite conclusion. In fact this recent hullabaloo about how Arafat died represents not new science or new evidence, but an effort by al-Jazeera to create trouble. It is yet another proof thatal-Jazeera continued to operate in 2013 without the restraints of a normal news medium and should not be regarded as one.

    Print       Email

Leave a Reply

You might also like...

Ben Shapiro: The Myth of the Tiny Radical Muslim Minority

Read More →
7ads6x98y